Anasayfa » Otobil Video » Gaz kelebeği ve Rölanti Düzenleme

Gaz kelebeği ve Rölanti Düzenleme

7 Mayıs 2011 | kez okundu | 107 Yorum Yapıldı
Gaz kelebeği ve Rölanti Düzenleme

Gaz kelebeği konum sensörü gaz kelebeği gövdesi üzerine monte edilmiştir. Bu müşir gaz kelebeğinin açılma açısını voltaja çevirir ve gaz kelebeği açılma açısını sinyal olarak ECU’ ya gönderir.

Gaz kelebeği konum müşiri ECU’ ya iki sinyal gönderir. IDL sinyali ve PSW sinyali. IDL esasen yakıt kesme kontrolü için ve PSW sinyali ise esasen yakıt enjeksiyon hacminin arttırılması ve motor gücünü arttırmak için kullanılır.

 

 

 

 

1-Yapısı:

1. Levye (gaz kelebeği ile aynı eksen üzerine tutturulmuştur).

2. Kılavuz kam (Levye tarafından kumanda edilir)

3. Hareketli kontak ucu (kılavuz kamın kanalı boyunca hareket eder)

4. Rölanti kontak ucu

5. Güç kontak ucu

 

2- Çalışması:

2.1. Rölanti Kontak Ucu:

Gaz kelebeği kapalı konumda iken (tam kapalı konumdan 1.5 derece daha küçük açıda iken) hareketli kontak ucu ve rölanti kontak ucu temas ederek ECU ya motorun rölantide olduğuna dair bilgi verir. Bu sinyal hız kesme esnasında yakıt kesme içinde kullanılır.

 

2.2- Güç kontak ucu:

Gaz kelebeği (motorun durumuna bağlı olarak) yaklaşık 50˚ veya 60˚ açıldığı zaman, hareketli kontak ucu ile güç kontak ucu temas eder ve tam yük durumu tespit edilmiş olur.

Buraya kadar tarif edilen gaz kelebeği konum müşiri motorun rölanti durumunu gösteren IDL kontakları ve ağır yük durumunu gösteren PSV kontakları olmak üzere iki tip müşirdir. Nitekim, Toyota motorlarında fakir yanmanın düzeltilmesi için LSW’li (fakir yanma anahtarı) üç kontaklı tip hızlanmanın tespit edilmesi için Acc (hızlanma anahtarı ) terminalleri olan bir gaz kelebeği konum müşiri gibi değişik tipte gaz kelebeği konum müşirleri vardır

2.3- Gaz kelebeği konum sensörünün elektrik devresi:

Gaz kelebeği konum sensörü ve ECU aşağıdaki Şekil de gösterildiği gibi bağlanmışlardır. Akü voltajı ECU içinde bulunan bir direnç içerisinden geçer, daha sonra gaz kelebeği konum sensörünün TL Terminaline tatbik edilir.

Rölantide voltaj gaz kelebeği konum müşirinin kontak uçları ve IDL terminali üzerinden ECU’ nun IDL terminaline tatbik edilir. Gaz kelebeği tam kapalı konumundan 50˚ ila 60˚ daha fazla açık olduğu zaman, voltaj gaz kelebeği konum müşirinin konum uçları ve PSV terminali üzerinden ECU’nun PSV terminaline tatbik edilir

Okulumuzdaki motorlu araçlar teknolojisi öğrencilerimizle yaptığımız bir ders çalışması.
 

Bir önceki yazımız olan TAİ İnsansız Hava Aracı (ANKA) başlıklı makalemizde Anka projesi, Ankanın doğuşu ve Gece görüş sistemi hakkında bilgiler verilmektedir.

Otobil
Oyun Cini Adım Abdullah Yanık. Elazığ Fırat Üniversitesi Makine Eğitim Bölümü Motor Öğretmenliği 1998 yılı mezunuyum. Halen Bağcılar Teknik ve Endüstri Meslek Lisesinde motorlu araçlar teknolojisi öğretmeni olarak görev yapmaktayım. Aynı zamanda bu bölümde alan şefi olarak çalışıyorum.
107 Yorum Yapıldı »
  • özgür diyor ki:
    18 Eylül 2014, 13:26

    slm benım sorunum aracımda atiker marka tup var aracım 2004 laguna 2 aracımdakı sorun aracı vıtes attırdıgım zaman veya boşa attıgım zaman aracım stop edıyor sızce sebebler neler bıktım artık usta usta dolaşa dolaşa çare arıyom saygılar

  • Adnan diyor ki:
    23 Mayıs 2014, 16:52

    Hocam merhaba 2007 Laguna 1.6 16v aracım gaz takılma sorunu var durdugumda çalıştıgında 1500 devirde kolıyor tekrar gaza dokunup bıraktıgımda düzeliyor her seferinde yapıyor siz nasıl bir yol önerirsiniz teşekürler

  • muzaffer diyor ki:
    20 Nisan 2014, 13:23

    98 corrolla xei aracımda silkeleme sıkıntısı var araç seyir halindeiken gaz dan ayaığımı çektiğimde araç silkeleme yapıyor tekrar gaz verdiğimde düşük devirlerde tekrar yapıyor(1000-2000rpm)buji buji kablosu distiribütor kapağı değişti gaz kelebeği ve enjektörler temizlendi ama halen silkeleme devam ediyor yardımcı olursanız sevinirim

  • baris diyor ki:
    8 Nisan 2014, 06:29

    Teşekkürler

  • baris diyor ki:
    8 Nisan 2014, 06:19

    Merhaba hocam benim vectra c 2004 aracim var sabahlari yada arac 5 6 saat calismadiginda .devir saati 1500 lerde duruyor bu normal.ama vites degistirirken yada arac hareket halindeyken kendiliginden yukselip 2500 devirde sabit kaliyor ve inmiyor .bu 2 dk sure ile yapiyor ve normal haline gelip motor isindiginda duzelip bir daha bunu yapmiyor.ornegin harekete gecerken gaza basmadigim halde kendiliginden 2300 2500 devirde sabit kaliyor ve inmiyor ama araci durdurdugumda hemen iniyor bu motor sogukken yapiyor yaklasik 2 dkka sonra bu sorun kalkiyor .servis normal dedi bana .ama benim bundan onceki arabam oyle yapmiyordu motor isinana kadar 1500 devirde 2 dkka kalip normal haline geliyordu.kendi kendine harekwt halindeyken devir yukseltmiyordu.gaz kelebegini temizlettim serviste tech 2 ile kontrol ettim bir sorun yok dediler.ama yine ayni seyi yapiyor.iyi calismalar diliyorum..

  • özbay diyor ki:
    13 Mart 2014, 19:34

    Arkadaşlar, hocam saygılar. 2008 model 1.3 dizel opel astra var. Aracın arıza göstergesi yanıyor. Ve 3500 deviri geçmiyor. Viteste de yüksek devir yapmıyor boşta ikende yapmıyor. Aceba yakıtla ilgilimi yoyksa turbosunda bi sıkıntımı var. Bilgilendirirseniz sevinirim. Simdiden teşekkürler..

  • ares diyor ki:
    8 Mart 2014, 20:31

    98 model megan1 2.0 rxe var arkadasşlar yaklasık 3 aydır sabahları ılk calıstırdıgımda benzınde stop edıyo gaza basarak motoru ısıtınıncaya kadar aynı sorun sonra tupe gecıp normale donuyo eger hemen hareket etdıgım anda vıtes bostayken aynen devam edıyo rolantı motoru dedıler deıstırdım bogaz kelebegını temızletdırdım nafıle.yardımcı olursanız cok sevınırım

  • Anil A. diyor ki:
    14 Şubat 2014, 08:29

    İyi gunler chevrolet aveo ls1.4 LPG li aracim var.Arac viteste giderken devir normal devrinde ama bosa attigimda arac kendi kendine devir yukseltip 2000 ve 4000 devir arasinda geziyor LPG sistemide lovato yardimci olursaniz sevinirim.

  • ahmet diyor ki:
    12 Şubat 2014, 13:37

    Slm hocam 97 model toyota carinam var calistirmada rolanti cok dusuyor stop ediyor dur kalklardada sikinti avar gaz veriyorum yemiyor sonra sahlaniyor trigier yeni takildi bujiler ueni buji kablolari yeni kelebek bogazi temizlendi aku sifir ustam kelebek bogazi degismesi gerek dedi coktapahali geldi yokmu baska bi yolu acil yardim tesekkurler

  • MEHMET diyor ki:
    8 Şubat 2014, 11:25

    hocam merhaba size birşey danışmak istiyorum.Yardımcı olursanız sevinirim.
    hocam arabamı yeni aldım 2001 renault clio rxt 1.4 16v modeli araç sıcak veya soguk çalıştırdıgımda devir saati 5 ile 20 arası sürekli oynuyor motor ısınınca 5 in altına düşüyor amam stop etmedi daha hiç giderken veya dururken bana yardımcı olursanız cok sevinirim kolay gelsin iyi çalışmalar.

  • yaşar bulat diyor ki:
    15 Aralık 2013, 12:53

    hundai accent 1998 1.5 gls aracın gaz kelebeği arızalı ne yapmam lazım

  • Uğur taşçeviren diyor ki:
    20 Kasım 2013, 09:30

    Hocam merhaba benim 2000 model megan 1 aracım var atiker sıralı sistem gaz tesisatı taktırdım aracım benzindeyken rolantisi normal aşağı yukarı oynamıyor gaza geçtimi rolantisi asağı yukarı sürekli oynuyor bazen de ışıklarda beklerken stop ediyor. tesisatı taktırdığım yere gittim benle ilgili bir proklem yok diyor motorcuya göster diyor motorcuya gösterdim oda kelebeği temizledi.Ama hala aynı özellikle sabahları bu sorunla daha cok karşılaşıyorum.yardımcı olursanız çok sevinirim kolay gelsin.

    • Otobil diyor ki:
      21 Kasım 2013, 12:01

      Uğur Bey

      Bu sorun ile ilgili olarak LPG sistemini taktirdığınız yere gitmenizde fayda var. Sebebine gelince LPG sisteminde bulunan kontrol ünitesi problemi olabilir. Kontrol ünitesine ya yeni yazılım atsınlar veya onu değiştirerek denesinler. Bence sorun sizin elektronik kontrol ünitesi dediğimiz gaz beynindedir.

      Saygılarımla….

    • Fatih diyor ki:
      14 Ocak 2014, 13:21

      Uğur Kardeş merhaba
      benim de 2001 megane txt 1.6 var uzun yıllar benzinli kullandıktan sonra 2 yıl önce sıralı lpg taktırdım. ve aynı sendeki durum oluştu. hem lpg ci hem tamirciye gittim rölanti ile ilgili tüm temizlik, ilgili contalar vs takıldı temizlendi ama olmadı.

      ilk gittiğim ve genç olması nedeniyle güvenemediğim Vehbi usta bana silindir kapağı kaçağının neden olacağını söyledi ancak ben bu tespiti araç benzinde normal çalıştığı için önemsemedim.
      sonuçta silindirlerde yaptırdığım ölçme sonucu o ustanın tespitinin doğru olduğu ortaya çıktı ve Ankara Şaşmaz oto sanayiden Vehbi ustaya tamiratı yaptırdım. Başımdan geçen olay kısaca bu ve
      2 yıldır herhangi bir sorunum yok. ustanın telefonunu veriyorum belki işine yarar..
      05063373313

  • fatih diyor ki:
    18 Kasım 2013, 15:34

    sm hocam
    benim 1,3 multijet 2005 192000 km de albea var.
    arabam sıcak-soguk farketmeksizin rolantide gaza yüklenirken mavi duman çıkartıyordu. motor kesik kesik çalışıyordu. akabinde sanayide pompacıya gittim enjektörleri söküp test etti bir sorun olmadığını söyledi.
    hatta kendi enjektörlerini taktı aynı sorun tekrarladı. tekrar benim enjektörleri taktı sorun düzeldi.
    NOT: (bu işlemler öncesinde yolda durduğumda aynı sorunu tekrarladığı ve enjektöre giden kabloları salladığımda motorun sesinin değiştiğini fark ettim.)

    enjektör montajını yapıp çalıştırdığımda sorunun düzeldiğini gördük.
    fakat hareket halinde iken 1 – 2 – 3 ve bazen 4 viteste ilerlerken sabah soğukken özellikle sanki eksoz patlakmış gibi gidiyor. arabanın çekişinde herhangibi bir sorun yok. bu sorun tahminim elektrik sorunu ama bi danışayım dedim.
    ayrıca gerek pompacım gerekse motorcu ustam bu model ve bu kilometre araç için normal olduğunu söylüyor.

    • Otobil diyor ki:
      21 Kasım 2013, 12:07

      Selamlar

      Aracınızın turbo kontrolünü yaptırdınız mı? Özellikle mavi duman atması bir turbo arızasını gösterebilir. Turbo yatakları arızalandığında turbodan motora yağ sızması gerçekleşebilir.

      Bir denemenizde fayda var diye düşünüyorum. Ayrıca konu ile ilgili cevaplarınızı beklerim.

  • hasan diyor ki:
    25 Ekim 2013, 18:32

    meraba hocam. Aracım 2000 model megane 1 coupe, 1.6 16V benzinli. Kendi kendine rölanti 500 rpm ile 2000 rpm arası geziyor. Ayrıca bana çekişi biraz düşük gibi geliyor. Bana Bi yardımcı olabilirmişiz? Şimdiden çok teşekkür ederim

    • Otobil diyor ki:
      21 Kasım 2013, 12:10

      Aracınız ile ilgili bir beyin yazılım problemi olabilir. Bunun ile ilgili olarak istanbulda topkapı sanayi sitesinde araştırısanız ustalar bulabilirsiniz.

      Sorununuzun düzelip düzelmediği ile ilgili cevaplarınızı da burada belirtmenizi bekliyorum.

  • Ramazan 19 diyor ki:
    13 Eylül 2013, 21:30

    Merhaba hocam reno 19 enjeksiyonlu yeni atiker sıralı taktırdım.sıkıntı rolanti durduğum zaman devamlı düşüp çıkıyor.lpg taktırmadan önce de vardı fakat bu kadar değildi.yardımcı olursanız sevinirim.

    • Otobil diyor ki:
      18 Ekim 2013, 22:38

      Gaz kelebeği boğazını temizletmenizde fayda var. Bir deneyin ve deneyiminizi bize yazın…

  • ALİ diyor ki:
    11 Eylül 2013, 11:14

    Hocam nissan primera 1998 model arabamda yazın sabahları ilk çalışmada genelde boğarak çalıştırıyorum acaba sebebi nedir. kışın ise boğma işi çok nadiren düşüyor. boğarakta olsa çalıştırdığım zaman 5 san,ye sonra stop etsemde tekrar çaıştırdığım zaan hiç sorun yok??? şimdiden teşekkurler

  • murat diyor ki:
    8 Haziran 2013, 19:26

    slm arabam hundai 97 model karbiratörlü lpg de rolantide istop ediyor gaz ayarı yaptırıyorum gene aynısısnı yapıyor beyin yağ toplamış beynin içinde gaz borusu genişlemiş diye beyini değiştirdiler .gaz ayar vanasınıda değiştirdi.acaba yapılan işlem doğrumu.

  • emre yavuz diyor ki:
    5 Mayıs 2013, 17:26

    hocam arac1997 maria 1. videste giderken düşük gazdaken kinme yapıyo neden yapar?

  • Suat- seat cordaba diyor ki:
    22 Şubat 2013, 22:17

    yazmayı unutuğum bir husus, araç soğuduktan sonra tekrar çalışıyor, ancak bir kaç km.daha gittikten sonra arıza tekrarlıyor.

  • Suat- seat cordaba diyor ki:
    22 Şubat 2013, 22:13

    98 model seat cordaba aracım ile yaklaşık 10 km.gidemiyorum, araç yolda giderken birden gaz yemiyor ve stop ediyor. Bu arızayı gidermek için boğaz kelebeğini değiştirdim fayda etmedi, distribitörü değiştirdim fayda etmedi, bobini değiştirdim fayda etmedi, arıza yı bir türlü bulamadım acil yardıma ihtiyacım var, aracı iki hafta önce aldım ancak daha sanayiden çıkartamadım. araca yeni atiker sıralı sistem lbg takdırdım ancak, lpg takdırmadan önceden bu arıza mevcuttu. yani lpg ile alakalı bir sorun değil.

  • onur ford focus 2004 diyor ki:
    18 Şubat 2013, 00:08

    aracım 2004 ford focus alalı 1. hafta oldu araç sıralı sistem EMME GAZ lpg’li aracım sürekli benzinde ve lpgde rolanti sorunu yaşıyorum rolanti saati 4.de sabit duruyor lpg’de araç boşa atıp yavaşlarken sağa sola manevra yaparken ve ışıkta durduğumda her seferinde stop ediyor benzindeyken rolanti saati ibresi 4′in altına düşüp sendeleme yapıyor stop bazen yapmakta ama tekrar ibre 4′te sabitleniyor motor kompörösörü ölçtüler usta gayet çok iyi diyor .normal 9.a hiç çıkmıyor. ustaya baktırdım gaz kelebeği temizlendi,bujiler değiştirildi buji kabloları değişti triger kayışı değişti benzinde 150.km kullan dedi kullandım nafile lpg’de her durduğumda tekrar çalıştırmak zorunda kalıyorum ayrıca 1 kutu katkı maddesi depoya d öktürdüm200 km yaptım ama sonuç aynı 3. defa bilgisayara taktırdım arıza gözükmüyor adaptasyon yapıldı değişme olmadı.söküldü takıldı ver para arıza halledllse önemli değil emek var ama nafile lütfen bu tip arızası olupta çözüm bulan varsa bilgilendirsin aracımdan çok soğudum lütfen

  • mahmut diyor ki:
    4 Şubat 2013, 17:08

    merabalar hocam benm aracım fıat albea 1.2 16vlf albea sıralı sistem lpg var sabahları cok gec calışıyo en az 10 kere marşa basacan o şekilde çalışacak artı çalıştıkdan sonra 1 km gittimmi ışıkta durunca stop ediyo her durmamda stop ediyo yolda giderken boşa aldımmı gene stop ediyo bir bilgi verirseniz sevinirim saygılar

    • Otobil diyor ki:
      11 Şubat 2013, 22:33

      Hocam öncelikle LPG li araçları hiç değilse kış ayına girerken bir bakıma sokmanızda fayda var. Enjektörlerinden şartlandırıcısına kadar kontrol ettirirseniz iyi olur kanaatindeyim. Ayrıca almış LPG gaz markasında bir değişikliğede gidebilirsiniz.

  • ender diyor ki:
    2 Şubat 2013, 12:27

    hacam merhaba bende reno 19 1.6 motor lpg lı aracım kısın sohukta motor ısınana kadar stop edıyor ısının ca stop etmıyor ayrıyet ten arada bazen rolantı 1500 2000 devırlerı arası takılı kalıyor sonra duzelıyor kelebehı mozotla yıkayıp temızlıyorum bır sure hıc sorun yapmıyoryanı motor sohukta ılk calısmada ıstop edıyor ısının ca etmıyor bıde rolantı 1500 2000 devırde takılı kalıyor sonra normale donuyor okadar sorun nedır yardımcı olursanız sevınırım lpg markası tartarını bohs car servısıne gıttım arkadas kelebek dehıscek dedı ama pc ye balamadı ve bır yazınızı okudum arabamla beyzınde 250 km yok yaptım ıstop etme kesıldı ama sonra lpg de kullnmaya baslayın ca yıne basladı

    • Otobil diyor ki:
      11 Şubat 2013, 22:37

      Aracınızın rölantide takılı kalması boğaz kelebeği ile alakalı olmalı. Klasik LPG arızalarından bir tanesi soğukta motorun durmaması için devrin yüksek olması ve bunun içinde motorun doygun hava/yakıt karışımına ihtiyaç duyması. Hava soğuk olduğu zaman yeterli miktarda hava motora alınamadığından dolayı bu tür karışım problemleri ile karşılaşırsınız. Isınınca normal çalışması ise hava motor çevresinden alındığından dolayı zaten yeteri ısıya ulaşmış ve yeteri miktarda hava/yakıt karışımı sağlanmıştır. Kelebek dışındaki olay LPG li bir araçta normaldir.

  • Halil YAVUZ diyor ki:
    25 Ocak 2013, 13:12

    Hocam merhaba, bende Renault Clio 97 Model HB 1.4 var ışıklarda veya boşta durduğum zaman devir 30 a çıkıyor sanki gaz veriyormuşum gibi oluyor. Neden olabilir acaba?

  • Arslan diyor ki:
    23 Ocak 2013, 20:23

    Hocam merhaba. Peugeot 407 2.0 lpg li aracım var. Son bir haftadır aracı sabah çalıştırdığımda rolantide düzensizlik aşırı sarsıntı, gaz yememe sorunu var. Araç kendi kendine hafif gaza basar gibi ses geliyor. Ayrıca egzozdan patlama sesi geliyor gaza bastıkça. Lpg taktıralı 3 ay oldu ancak bir hafta öncesine kadar sorunum yoktu. Önce gaz ayarı mıdır diye lpg’yi taktırdığım yere gittim. Ayarları kontrol edip bujilerde sıkıntı olabileceğini söylediler. 4 bujiyi değiştirdim, gaz kelebeği temizlendi, adaptasyon yapıldı.Makinaya bağlanınca sorun çıkmadı. Daha sonra beyin resetlendi bunlar aracı biraz rahatlattı,sarsıntı biraz azaldı ancak sorunum devam etmekte. Hararet 90 dereceye gelene kadar gaz kesik kesik yiyor birkaç arıza lambası yakıyor,araba bir türlü hızlanmıyor bazende devir 2500 ün üstüne cıkmıyor dip gaz yapmama ragmen. Egzozda patlama yapıyor yakıtı çiğ atar gibi. Bu sorun lpg de daha belirgin olmasına rağmen benzinde ikende yapıyor. Ancak enteresan motor ısınıp hararet 90lara çıktığında araçta hiçbir sıkıntı kalmıyor ne gaz yememe ne de rolantide düzensizlik. Ancak motor soğuduğunda aynı sorun tekrar ortaya çıkıyor. Hocam sizce sorun neden kaynaklanıyor? Bana yardımcı olursanız cok sevinirim. İyi çalışmalar kolay gelsin hocam.

    • Otobil diyor ki:
      11 Şubat 2013, 22:42

      Hocam sizin gaz yememe probleminiz ve egzozdan patlama sesi duymanız devire göre supapların zamanlama hatasından kaynaklıdır. Supap zamanlaması bozulursa yanma sonucu o patlama sesini duyabilirsiniz. Aracınızın modeli nedir bilmiyorum ama iyi bir motor ustasına göstermenizde fayda var.

  • suleyman diyor ki:
    14 Ocak 2013, 00:14

    kolay gelsin üstatlar, nissan maxima 1997 var, v6 2000, ustalar 2 sorundan bahsediyor; 1 gaz kelebeği konum sensörü 2 hava akış sensörü, bunlardan sonra oksijen sensörü, vuruntu sensörü vs vs olabilir ancak kesinlikle ,ikisinden biri diyorlar, lakin parça yok deneme şansı yok yenisi ile 1-2 kişide aynı araba var adamlar söktürmüyo :( bu sensörleri elektrik yada elektonik olarak ölçüp sağlam veya değil demenin yolu yokmu ?

    • Otobil diyor ki:
      22 Ocak 2013, 00:50

      Selam
      Nissan yetkili servislerine hiç gittiniz mi? Eğer gitmediyseniz tavsiye ederim. Ellerinde hem gaz kelebeğinin kontrolünü, hem de hava akış sensörünün kontrolünü yapan Consult III Plus adlı test cihazı bulunmaktadır. Bu tip aktiflerin kontrolleri yapılabilmektedir. Bu durumla ilgili kontrol yaptırdıktan sonra ki durumunuzu belirtirseniz daha kolay yardımcı olabiliriz.

      İyi çalışmalar.

  • fatih26 diyor ki:
    12 Ocak 2013, 08:07

    Hocam merhaba bende renault megane 1 98 model 2.0.rxt bir aracım var bu aracın sorunu su sabah aracı çalıştırdıgımda durmadan stop ediyor taki hararet göstergesi yukselene kadar hararet gostergesi yukseldiğinde stop etme kesiliyor yakıt tuketimi diger araçlara göre fazla yakmakta ustaya gösterdigimde sırasıyla yapılan işlemler,
    1 buji ve kablolar değişti
    2 rolanti motoru orjinali ile değişti
    3 sibob ayarı ve eksantrik mili değişti
    4 bogaz kelebeği temizlendi
    ama halen bu sorun devam ediyor bu konuda bana yardımcı olursanız sevinirim kolay gelsin.

    • ares diyor ki:
      8 Mart 2014, 20:24

      s.a aynı arac aynı sorun bendede var sabahları benzınde stop edıyor takı ısınıpta tupe gecınceye kadar rolantı motoru dedıler deıstırdım faydasız ne yapacam sastım kaldım valla arabadan sogudum

  • fatih diyor ki:
    6 Ocak 2013, 13:09

    hocam benim 2003 model opel astra elagence arabam var, arabamda sıralı sistem brc tüp var ilk çalışırken benzinle çalışıyor, benim sorunum arac özellikle ilk çalışmada gaz yemiyor,hareket etmeye başlayınca istop ediyor, ısınınca sorun kalmıyor ilgilenirseniz sevinirim.

  • Anonim diyor ki:
    6 Ocak 2013, 13:07

    hocam benim 2003 model opel astra elagence arabam var, arabamda sıralı sistem brc tüp var ilk çalışırken benzinle çalışıyor, benim sorunum arac özellikle ilk çalışmada gaz yemiyor,hareket etmeye başlayınca istop ediyor, ısınınca sorun kalmıyor ilgilenirseniz sevinirim.

  • Anonim diyor ki:
    21 Aralık 2012, 09:10

    hundaı accent 1.5 gl arabam var sabahları 3 4 kantak vuruyorum motor calısıyor
    sabahları kontak vurdugumda calısıp gaz versemde yemiyor istop edior nedeni ne olabılır
    sadece sabahları yapıyor sıralı brc tüp var

  • yahyausta ceyhan diyor ki:
    11 Aralık 2012, 22:43

    selamlar,ben ceyhan dan yahya usta,lpg yakıtını araç tam tanımadığından çok sorun lar oluyor,fakat büyük bölümü lpg enjektörlerinin düzensizliğindendir,anlayan birine değil,çok iyi anlayan birine göstermek lazım sevgiler…

  • yahyausta ceyhan diyor ki:
    11 Aralık 2012, 22:40

    ben ceyhanda ustayım,sorulara cevap veren arkadaşı tebrik ediyorum,çok gerçekçi cevaplar veriyor.lpg sorunlarının yüzde doksanı lpg enjektörlerinden oluyor.anlayana değil,çok çok iyi anlayana göstermeniz lazım,sıkıntıların çoğu yakıt tanıyamadığından oluyor,sevgiler

  • Gazi AKBIYIK diyor ki:
    21 Kasım 2012, 15:08

    Merhaba;

    benim 2007 megan extreme aracım var. Aracımda hem lpg de hemde benzinde rölantide hafif gezmeler oluyor. Rölantiyi yaarlatmamıza rağmen 700 lerin üstüne çıkaramadık. genelde 500 600 arası çalışıyor gezme yapmadığı zamanlarda. Motor soğukken ilk çalıştırmalarda genelde gaz vermezsem stop ediyor. motor ısınınca bazen stop ediyor bazen de etmiyor. Sabah ilk çalıştırmalarda çok fazla benzin kokuyor ve motor çok gürültülü çalışıyor. lpg ye çok geç geçiyor. araç seyir halindeyken hiç problem yok ama boşa atarsam bazen stop ediyor bazen de etmiyor. Birde motora baktığımıza bize göre motorun sol üst köşesinde klasorik gibi bir şey var ve motor buradan aşırı bir emiş yapıyor.
    Yardımcı olursanız sevinirim. ( Aracın gaz kelebeğini değiştim. benzin deposunu ve filtresini temizlettim, hava filtrelerini değiştirdim, bujileri değiştirdim, enjeksiyonu temizlettim cihaza bağlattım. ama sorun hala devam ediyor.)

  • sabri diyor ki:
    10 Kasım 2012, 14:57

    hocam aracım seyir halindeyken motur ısınıp harelet 90 olduğunda ayagımı gaz pedalından çektiğim an rolantıdan düşüp yerinde stop ediyor aracım tüplü doğan slx enjeksiyonlu araç ve arada bir park edip tekrar çıkmak istediğm an araç gayet düzgün amrş alıyor ama çalışmıyor tüp beyninde yada rolantı kelebiğinde sorun avr dediler ama tamirciydeken araç sorun çıkartmadığından bir türlü sorun giderilmedi ne yapmam gerek şimdiden tşk

    • sabri diyor ki:
      10 Kasım 2012, 15:05

      ha bide hocm ilginçtir özellklede petrolden lpg aldıktan sonraki an üst üste seyir halindeyken rolantıdan düşüp stop ediyor ?

  • bayram konuk diyor ki:
    9 Kasım 2012, 09:25

    mrh 2000 model hyundai accent milenyum kasa aracımda sıralı sistem gaz bağlı değil normal düz lpg bağlı aracımı lpg ye aldığımda 1. 2. viteslerde gaza bastığımda patlama yapıyo ama uzun yolda hiçbir patlama olmuyo tamirciye gittim ve bana sıralı lpg taktırmam gerektiğini söyledi bir başka tamirci buji buji kablolarını değiştirirsen düzelir dedi bende arabadan fazla anlayan biri değilim acaba sorunumu nasıl çözerim teşekkür ederim.

    • Anonim diyor ki:
      1 Ocak 2013, 16:25

      BENDEDE 96 YUMURTA KASA VAR ARABAYI ALDIĞIMDA SIRALI SİSTEMİN ÜZERİNDE DÜZ LPG VARDI BENDEDE PATLAMA YAPIYORDU USTALAR SIRALI ALMAMI YOKSA PATLAMA DEVAM EDECEĞİNİ VEDE MANİFOLDU PATLATABİLECEĞİNİ SÖYLEDİLER. ÇOK KEZ HORTUMLARI YERİNDEN ÇIKARTIYORDU. SIRALI TAKTIRDIM SORUN KALMADI.

  • erhan diyor ki:
    8 Kasım 2012, 15:43

    iyi akşamlar..2008 model 1.3 multijet albeamız var..mazot göstergesi yarım deponun altına düşünce sıfırı gösteriyor ve mazot ışığı yanıyor..şamandıradan dediler,değiştirdik sorun çözülmedi.dijital göstergelerden dediler ona da baktırdık göstergelerde herhangi bir sorun yok dediler ve son olarak aracın badisinde sorun var dediler…bu da araca format atmak ya da resetlemek gibi birşeymiş..konu ile ilgili bilginiz var mı?

  • serdar diyor ki:
    29 Ekim 2012, 14:30

    mrb 2008 model 1,3 multıjet dızel albea arabam boşta çalıstırdıgımda 1000 devır ile 900 devır arasında ama 1000 devıre daha yakın çalısıyor aynı model arabalara baktıgımda 900 devırde calsııyor tamırcıye gosterdım normal dedı ama arabanın yuksek çalıstıgı bellı bu yakıtı farkettırırmı?

    • Otobil diyor ki:
      4 Kasım 2012, 19:24

      Normal çalışma devriki buna rölanti diyoruz bu devir bir enjeksiyonlu araçta Dakikada 650 devir ile 800 devir aralığında olmalıdır. Aracınız yakıt tüketimi olarak tabikide fazla yakacaktır. Bu oranda yaklaşık yüzde 20 dolayındadır. Bir an önce ayarlatmanızda fayda var. Zaten fazla yaktığınız egzoz emisyon testine tuttuğunuzdada göreceksiniz.

  • Otobil diyor ki:
    30 Eylül 2012, 10:21

    En kısa zamanda rölantiyi ayarlatın. Rölanti ayarınız bozulmuş. Birde 10.000 devir olmaz galiba 1.000 devir yazmak istediniz.

  • ali diyor ki:
    29 Eylül 2012, 20:17

    merhaba bende fiat albea 2007 model multijet arac var rolanti devir saati 10000 gösteriyor fakat araç yolda gider iken 10-20 km hızla ayağımı 2nci vitesteyken gazdan çekince araç kendisi gitmeye başlıyor gaz vermeden birde rolantide çalışır iken çok yüskek hızda çalışıyor sebebi nedir ne yapmalaı hangi parça değişmelei rolanti ayarı nasıl yapılır..

  • UĞUR diyor ki:
    14 Eylül 2012, 19:24

    Merhaba;

    Aracım 1997 model hyundai accent 1.5 gls aracımda sıralı sistem lpg var, aracı ilk çalıştırdığımda benzinden gaza geçene kadar kendi kendine devir yükseltiyor, 2000 3000 devire kadar çıkıp eri iniyor bunu gaza geçene kadar tekrarlıyor, eğer gaza geçmeden kalkarsam araba tekliyor. Fakat direk benzinde çalıştırıp benzin modunda gittiğimde bir sorun yok bir ustaya gösterdim kelebek boğazı değişecek temizledik fakat olmadı dedi, bu konuda görüşleriniz nedir acaba ?

    • Otobil diyor ki:
      14 Eylül 2012, 21:57

      Uğur bey bence ustamızın dediğini bir deneyin. Kelebek boğazında hava akış ölçer kirlendi ise tam havayı okuyamadığından bu tip bir arızayı gösterebilir. Zaten kelebek boğazını değiştirdiğinizde sorun düzelirse problem yok eğer ki düzelmez ise parçayı geri iade edersiniz. Hatta o şekilde anlaşın. Ama büyük ihtimal problem kalmayacak.

  • Alper Rüstem diyor ki:
    30 Ağustos 2012, 12:24

    Hocam…öncelikle teşekkürler böyle bir hizmet için..
    Araç 2004 clio, tartarin lpg li(2yıllık) Genel sorun şu araç ışıklarda yada başka sebeple durmak için fitesi boşa atma gereği duyulduğunda stop ediyor.Tekrar marşa basınca çalışıyor, aslında tekrar çalışması araçta ciddi bir arıza olmadığını düşündürüyor ama eğer bu şartlarda çalışma olunca motor ısınana kadar fites kolunu sallayarak çalışıyor.Yada eğer sabah soğukta çalışırsa aynısı gibi titreme oluyor ama ısınınca yola giderken herhangi bir gaz yememe yada stop durumu ,yok olaki duracaksam ve firene basmak üzere boşa alcaksam stop ediyor ve stop ettiği için frene basma olasılığıda kalmıyor çünkü hidrolik fren sistemi stop durumunda çalışmıyor artık.Aslında tehlikeli bir durumda…Sanayideki ustalar para kazanma derdinde olduğundan zincir denemelerde bulunmak istiyor ama eminim en doğru nokta atışla denemelere ve gereksiz masrafa gerek kalmadan halledilecek bir durum tabi gerçekten işten alayan kişi için…Ciddi arıza olsaydı tekrar çalışmadı diye yorum yapıyorum ama cevabınız benim için ciddi bir yol gösterici olacağından beklemek istiyorum…Başarılar hep sizinle olsun saygılar.(Araçta gaz yememe problemi henüz yok)

    • Otobil diyor ki:
      31 Ağustos 2012, 17:58

      Vites kolu ile vites kutusu arasındaki bağlantıyı sağlayan vites kolu telini ayarlatmayı veya değiştirmeyi denediniz mi?

  • efe diyor ki:
    17 Ağustos 2012, 22:03

    calisitigim yerde sifir km arac imal ediyorum.az cok benim gorusum bujiler veya elektrik aksamli olabilir diye dusunuyorum.arabami boyle dandik bi meseleden dolayi satmak hosuma gitmez.Ustam yardimci olurmusun?

  • efe diyor ki:
    17 Ağustos 2012, 21:52

    SELAMLAR.hocam bende 97 vectra var,sirali sistem lpg li.arac ilk calismada benzinle calistigi halde gec calisiyor ve calistiktan sonra gaza gecmeden dusuk sesli bi patlama oluyor. benzin pompasi dediler fakat arac benzinde caliyor.seyir esnasinda ikende son 5 gundur gaz yemiyor,gaz pedalina sonuna kadar yuklenincede tutmayin beni birakin gideyim diyor.derdimi anlattim tamircime ama bu seferde lpg iyi degil dedi.inanmazsiniz ama en kaliteli lpg yi kullaniyorum.bu sorun nasil cozulur anlatirmisiniz.arabam hatasiz sorunsuz oldugu halde son 5 gundur aractan sogumaya basladim.

    • Otobil diyor ki:
      31 Ağustos 2012, 17:56

      Hocam bu düşük sesli patlamanın iki nedeni olabilir.

      1.Emme manifoldunun yapısından kaynaklanan küçük gaz birikmelerinin ateşleme il patlaması.
      2.Supaplar sorunlu olabilir. Sıkıştırma yaptığında supaplar kurumlu ise tam kapanamıyor olabilir.

      Bildiklerim bundan ibaret olup, eğer yardımcı olabilecek başka arkadaşlar var ise yazabilirler.

      Kolay gelsin.

  • Mustafa KILIÇ diyor ki:
    5 Ağustos 2012, 23:48

    Hocam sorumu yazdım ama ne cevabı ne de sorumu göremiyorum.clio hb 2003 model araç durduğu yerde yüksek devirde 5000-6000 gibi gaz dalgalanması yapıyor…yardımcı olursanız sevinirim?

  • Mustafa KILIÇ diyor ki:
    5 Ağustos 2012, 19:56

    Hocam öncelikle saygılarımı sunuyorum.Clio HB 1.4 16 valf atiker lpg. Sorunum şu.Aracım rolantisi normal olarak çalışıyor.Ama araç durduğu yerde 4000 devire kadar gaza basıyorum sorun yok.Bu değerin üzerine çıktığımda araba da gaz dalgalanması oluyor?Yardımcı olabilirseniz sevinirim?

  • mali diyor ki:
    28 Haziran 2012, 05:42

    merhabalar.. opel corsa 1.2.injektion’lu aracımda sıralı sistem atiker marka lpg sistemi bulunmakta..aracım son zamanlarda lpg de motor ısındıktan sonra özellikle dur kalk yaptıktan sonra araç 2000 devirin üzerine çıkamıyor bir müddet aracı zorladıktan sonra 3000 deviir ve üzerine aniden fırlıyor .. trafikde falan araç lpg de araç pislik gelmiş gibi yığılıyor…ve bende benzine geçirmek zorunda kalıyorum.. benzinde her şey normal araç benzine geçince kükrüyor ama lpg de bu sorun oluyor ne yapmam gerekiyor…?

  • mustafa diyor ki:
    18 Nisan 2012, 15:35

    selamlar bende 2007 model megane 2 sahibiyim 1.6 lpgli benim aracımda uzun sure bekledikten sonra gec calısıyor ama kısa beklemelerde hemen calısıyor bunun sebebi ne olabilir??

  • izzet diyor ki:
    13 Nisan 2012, 19:52

    hocam merhaba.
    2002 model 1.6 megane coupem var. aracım sabah çalıştığında 15 devirde çalışıyor ve ısınınca normal 7 seviyesine ulaşıyor. fakat yol aldıktan sonra arac kırmızı ışıkta beklerken veya durağan haldeyken devir 12ye çıkıyor 1-2 dakika bu şekilde çalıştıktan sonra tekrar 7ye ulaşıyor fakat bu seferde ibre sabit durmuyor 5-7-10 arası gezinmeler oluyor. sanayiye gittim ve boğaz kelebeğinden olduğunu temizlenince geçeceğini söylediler. bugün temizlendi ama hala aynı sorun devam ediyor?

    • izzet diyor ki:
      13 Nisan 2012, 19:54

      birde aracım benzinli tüp hiç takılmadı. teşekkürler.

  • abdullah diyor ki:
    4 Nisan 2012, 17:25

    mrb hocam
    benm aracım megane 2 benzin+lpg li gaz pedalına ilk basısta dewir düşüyo sonra yukseliıyor hem benzindede yapıyor lpgde de aynı ancak bnzinde fazla yapmıyor fazla yanıcı olduğu için galibaa kelebek boğzı temizlettim adapsoy mu ne işte onuda yaptırdım kelebek boğazı sağlam bujilerde değişti atesleme bobinleride sağlamm o kadar tamirci gezdim sorunu bulamadılar gaz pedalına ilk basısta dewir yukselcenee düşüyo sonra yukselio buda bnaa kalkıslada sorun yaratıoo ne yapmalıyım sizce sorun nededirr bi türlüü çözemedilerrr okadar makineye bağlattım sorun yok diolar hocam unutmadan yazın bidee kilimayı açıncaa giderken yoldaa durduğum zamn arac stop edioyooooo….

  • hasan diyor ki:
    16 Mart 2012, 17:29

    slm hocam bizim 92 model şahin var lpg de de benzindede gaz yemiyor araba istop ediyor ve çalışmıyor tamirciye gitti mi çalıştırıyorlar gaz ayarını yaptık diyorlar ama aynı sorunu bir iki gün içinde yine veriyor bujileri değiştik lpg beynini değiştik sorun yine aynı neden olabilir şimdiden tesekkürler…

  • çağrı koçaş diyor ki:
    5 Mart 2012, 06:03

    merhabalar hyundai accent gls 2001 model aracım var lpg li arac benzinde calıştırınca rolantisi düşüyor soğukken bir ara yükseliyor sonra düşüyor istop ediyor ilk çalıştırmalarda böyle gaza gecince normala dönüyor aracım otomatik vites hyundai servisine götürdük 4 gün kaldı 2000 tl ödedik aracı aldık alırken calıştırdığımızda aynı sorun halen devam ediyordu cangarlara teşekkürler işin ehlilermiş !!!! bu sorun neyden kaynaklanır bilgilendirirseniz sevinirim teşekkürler

  • AKIN SAĞLAM diyor ki:
    26 Şubat 2012, 22:05

    selam.2005 megan 2 hb 1.6 16 valf lpg.li aracım soğukken gürültülü çalışıyor.eksantrik kasnağı açı kaydırıcı arızalı dediler.sadece parça 450 tl…bu deyişirken triger ve diğer kayışlarda deyişmesi gerekiyormuş.yani 1000 tl…başka çaresi yokmu.ayrıca motor soğukken gaz yemiyor.bunun açı kaydırıcıyla alakası varmı.tşk…

  • abbas diyor ki:
    24 Şubat 2012, 16:01

    benım 99 model broadvayım var arabayı ılk calıstırdıgım zaman rölantı en yuksege cıkıyor kendılıgınden bende gaz verıyom rolantı 20de kalıyor yola o şekılde devam edıyorum yardımcı olabılırmısınız sımdıden tesekur ederım

    • Otobil diyor ki:
      27 Şubat 2012, 17:28

      Karbüratör boğazı temizlettirin ve karbüratör memelerini değiştirin.

  • şahin Şentürk diyor ki:
    22 Şubat 2012, 05:59

    son olarak birşey daha sormak istiyorum.Aracımın bu şekilde benzinde normal devri gazda da düşük devirde çalışması araca zarar verir mi?

    • Otobil diyor ki:
      22 Şubat 2012, 12:16

      Aracınızın dşk devirde çalışması motor parça ve bağlantı elemanlarının aşınması anlamını taşır. Duşuk devirde çalıştırmayınız.

  • şahin Şentürk diyor ki:
    20 Şubat 2012, 14:43

    Merhaba sayın Otobil,

    benim 2000model Renault Clio Hb aracım var LPG li.Araç benzinde çalışıyor devir 10 hizasında LPG ye geçince devir 5 e iniyor gidip geliyor arada.bazen de kendi kendine gaz verir gibi oluyor.Bunu sordum gaz kelebeğinin değişmesi lazım dediler 500tl civarında dediler.Diğeri de motor hava sensörünün değiştirilmesi lazım dedi.bu konuda bana ne önerirsiniz?

    • Otobil diyor ki:
      21 Şubat 2012, 09:47

      Şahin Bey
      Bu model yani 2000 model renault Clio’larda bulunan enjeksiyon beyni siemens beyindir. Bu tip beyinlerle Lpg yakıt sistemi uyuşmazlığı maalesef bulunmaktadır. Ayrıca LPG yakıtınızı 2-3 gün kullanmayın sadece aracınızı benzinde kullanın ve daha sonra ise iyi bir ustaya yakıt hava ayarı yaptırın. Benzinde çalıştır dememizin sebebi ise Yakıt sistemini kontrol eden Elektronik Kontrol Ünitesi (ECU) nin parametreleri benzin ile çalışmaya uyuşması içindir. Bu parametreler düzeldikten sonra bu yakıt hava ayarını yaptırınız.

      Birde bize LPG yakıt sisteminizin markası nedir verebilirmisiniz. Eğer verirseniz size başka bir yol daha söyleyebilirim.

      • şahin Şentürk diyor ki:
        21 Şubat 2012, 11:35

        Öncelikle yanıtınız için Teşekkürler.LPG sistemi Atikere ait.dediğim gibi bazıları hava akış sensörü diyor motorcuya gösterin kimi de atikere götürün gaz ayarındandır diyor.çünkü gaz kelebeğinde olsa benzinde de oynaması lazımmış.iki arada derede kaldım.

        • Otobil diyor ki:
          21 Şubat 2012, 16:25

          Şahin Bey
          Size dediğim gibi aracınızı Benzinde 2-3 gün çalıştırın ve ardından ECU kendi eski parametrelerini alacaktır. Daha sonra ise dedikleri gibi Atiker’e yani yetkili servisine götürün bir gaz ayarı yaptırın.

          İnşallah sonuç alırsanız buradan yazmayı unutmayın.

          Şimdiden teşekkür ederiz.

  • batuhan diyor ki:
    17 Şubat 2012, 19:01

    merhabalar. ben amerikadan batuhan. bnde 2003 model manuel vites jaguar var.. sorunum kirmizi isikta beklerken veya vites bosta bekleyip rolanti 1000 devirin altinda 6-7 saniye kaldigi zaman vites sorunu ve engine lambasi yaniyor ve araba gaz yemiyor. arabayi kapatip actiktan sonra bu sorun duzeliyor bi cok yere gittim ama burdaki ustalar maalesef turkiyedeki ustalar gibi degil. arabayi bilgisayara bagladilar sorunu gaz kelebeginde gosterdi. daha sonra rolantiyi 1000devirin altina dusurmeden kullanmaya basladim :) sorun cikmadi ve engine lambasida sondu. 2hafta sonra denemek icin rolantide bekledim ve ayni sorunu verdi. baska bi servise goturdum sorun yok diyo. o sorun bazen oluyor baz3en olmuyor. sorun sizce neden kaynaklanir ? tesekkurler

    • Otobil diyor ki:
      21 Şubat 2012, 16:28

      Gaz yememesi veya gazdaki bu rölanti düzensizliği tamamen rölanti düzenleme vanasından kaynaklanıyor. Sizden ricam eğer yapabiliyorsanız sizin aracın düzenleme vanasına ait başka bir aracın düzenleme vanasını alıp deneme amaçlı sizin araca taktırın. Bakalım sorun kalacakmı.

      Bildiğim kadarı ile sizin rölanti düzenleme vanası sökülüp tekrardan ayarlanabiliyor. Ama yinede bundan tam olarak emin değilim.

  • yıldırım diyor ki:
    17 Şubat 2012, 18:58

    TEŞEKÜRLER HOCAM BAKTIRICAM

    • Otobil diyor ki:
      18 Şubat 2012, 00:30

      Sorunun çözülüp çözülmediğini buraya yazabilirseniz yine eğer sıkıntı devam ederse yardımcı olmaya çalışırız.

  • Otobil diyor ki:
    17 Şubat 2012, 18:35

    Aracınızda en son Buji kablosunu ne zaman değiştirdiniz. Biz hep şundan bahsediyoruz. Eğer aracınıza LPG yakıtı taktırırsanız bujileri atıyorum 20.000 KM de bir değiştiriyorsanız, 10.000 de bir kontrol ettirin gerekirse değiştirin. Buji kablolarınıda aynı şekilde kontrol ettirin ve gerekirse değiştirin. Sizden ricam madem bujileri değiştirdiniz. İsterseniz birde buji kablolarını değiştirin bakalım sorun hala devam ediyormu.

    Kolay gelsin.

  • yıldırım diyor ki:
    17 Şubat 2012, 15:13

    hocam sorunum.arabamın motoru soğukken tek marşta zorlanmadan marş alıyor ama ısındıktan sonra biraz geç marş alıyor bazen de tek marşta alıyor.ve hocam araba yürürken hem benzinde hemde lpgde tekleme yapıyor buji dediler degiştim ama sorun geçmedi ve burada servis yok bektırrmak istemedim.en son bir yerden benzin aldım sonradan bunu yapmaya başladı

  • Otobil diyor ki:
    17 Şubat 2012, 14:22

    Yıldırım Bey sorunuzu tam anlayamadım. Acaba sadece sıcak ve soğuktamı geç marş alıyor. Marş motoru çalışıyorda ana motormu zor çalışıyor? Bunu belirtebilirmisiniz.

  • yıldırım diyor ki:
    16 Şubat 2012, 21:17

    hayırlı çalışmalar benim sorunum.aracım 2004 opel vectra.sorunum kaç gündür aracım geç marş alıyor ve giderken hani fites küçültülürya çekip bırakıyo hafiften yalnız motor soğukken geç marş almıyo ve bazende motor sıcakkende hemen marş alıyor.teşekkürler

  • ramazan diyor ki:
    15 Şubat 2012, 09:52

    merhaba hayırlı calısmalar gercekten aydınlatıcı bır deney ama yukarıda gordugumuz testı aku ceryanı ılemı yapacaz bırazda onu anlatırsanız sevınırım

  • Otobil diyor ki:
    14 Şubat 2012, 15:41

    Selamlar Cem Bey;
    İşin biraz teoriğini anlatıyım daha sonra ise yorum yapalım isterseniz. Gaz kelebeği boğazında emme manifolduna geçen havanın debisini ölçen bir hava akış kütle ölçeri bulunur. Bu hava akış kütle ölçerin nasıl çalıştığını http://www.otobil.net/blog/genel/hava-kutle-olcer/ buradaki linkten öğrenebilirsiniz. Hava akış kütle ölçer içerisinde bir adet akkor tel yer alır. Bu akkor tel beyin tarafından beslenir ve ısınır geçen hava bu akkor teli soğutur ve bu sayede hem soğuma hemde ısınma arasında geçen süre dikkate alınarak geçen hava kütlesi ve ısısı belirlenir. Daha sonra Elektronik bir birim sayesinde bu Elektronik kontrol ünitesine (ECU) aktarılır. ECU’da bu veriye bakarak enjeksiyonu ve ateşlemeyi düzenler.

    Şimdi buraya kadarki anlattıklarımıza bakarak sizin bu bölgeyi temizletmeniz içinde bulunan akkor teli bozduğundan dolayı bu veriler ECU’ya iletilemekte ve enjeksiyonda sıkıntı yaşamaktasınız. Yani havanın ne kadar girdiğini okuyamadığı için yakıt püskürtmeyi düzenleyememektedir. Bu da bujilerinizin ıslanması dahil yakıtın hava ile tam karışamaması size bu sıkıntıyı yaşatmaktadır. Hava kütle ölçeri değiştirmek suretiyle eminim ki bu sıkıntınızdan kurtulacaksınız.

    Yanlız şunu belirtmek isterim Hava kütle ölçeri kontrol ettirip gerekli ise değiştirmeniz maddi açıdan size rahatlık sağlayacaktır.

    Saygılarımı sunar umarım sorununuzdan kurtulursunuz. İyi günler.

    • cem diyor ki:
      16 Şubat 2012, 07:41

      sorumu cevapladığınız için teşekkür ederim kütle ölçerin telleri bağlantıları sağlam gibi görünüyor yani üzerindeki dirençler ama tabi içini bilmiyorum komple 1 boğaz buldum onu alıp deniyeceğim ama aklıma takılan başka 1 konu ise yakıt hava karışımı olmuyor peki sadece 3. göz neden devre dışı kalıyor benzin bitmeye yakın arabada düzeliyor beni rahatsız edende bu zaten benzin bitmeye yakın neden düzeliyor ilginize ve bundan önceki sorumada cevap yazdığınız için teşekkürler iyi çalışmalar

      • Otobil diyor ki:
        17 Şubat 2012, 14:30

        Cem bey
        Öncelikle komple boğaz buldum dediniz bir deneyin bakalım problem bir nevi hallolacakmı. Bunun yanında 3 Nolu silindir için sizden ricam deneyebiliyorsanız buji kablolarının bir yerlerini değiştirin. Eğer problem hala 3 noluda devam ediyorsa, sırası ile önce bujileri bir kontrol ettirin. Hava kütle ölçerden dolayı zengin karışım bujilerin yakıtla ıslanmasını ortaya çıkartmış olabilir. Eğerki buda olmadıysa bobininizi bir kontrol edin acaba çatlak falan varmı diyerek.

        İnşallah sorununuz çözülür. Kolay gelsin.

  • cem diyor ki:
    14 Şubat 2012, 09:37

    hayırlı çalışmalar bende benzinli2.4 motor nissan terrano var aracımda tekleme siyah duman atma problemi var birtürlü çzüm bulamdık rölantidede durmuyor serviste cihaza bağlattırdım hiçbir arıza vermedi gaz kelebek boğazını temizlettikten sonra oldu yakıt az olunca düzeliyor fazla olunca yine devam ediyor bujiler ıslanıyor bazende 3.göz devre dışı kalıyor devreye girince tekleme düzeliyorçok masraf ettim 1 çözüme ulaşamadık yardımcı olursanız sevinirim telefonla destek verebilirmisiniz yada bana yardımcı olacak bir usta varmıdır saygılar

  • Otobil diyor ki:
    12 Şubat 2012, 19:52

    Sorununuzun halledildiğine sevindim. Kazasız belasız yolculuklar.

  • Otobil diyor ki:
    10 Şubat 2012, 18:50

    Bu konu ile ilgili tanıdığınız ve araç test (Diagnostik Test) cihazı bulunan bir başka yere göstermenizde fayda var. Eğer beyin arızalı olsa araç çalışmaz. Kelebek boğazı ve hava giren kanalların etrafına bakılması gerekiyor. Acaba ekstradan herhangi bir yerden hava alıyormu almıyormu. Bunu sizde hava giriş kanallarını el ile kontrol ederek deneyebilirsiniz. Ama önceliğimiz acaba test cihazı hangi parça ile ilgili bir arıza veriyor onu mutlaka kontrol ettirin.

    Bu konuya basit bir örnek var. Tanıdığımız arkadaşlarımızdan birisi bize çalışmayan ve çekilerek bir dizel araç getirdi. Dışarıda ona da aynen size söylenen fiyat gibi (mazot pompası) arızalı denmiş ve 1500 TL fiyat biçilmiş. İnanın tek kusuru kızdırma bujileri yanmış ve çalışmıyordu. Cüzi bir miktara tam bilmiyorum fiyatları ama 40-50 TL olmalı kızdırma bujisi aldırdık ve araç çalıştı.

    Şunu demek istiyorum. Bir yerle kalmayın. Mutlaka bir başka tanıdık olan bir servis veya test cihazı olan bir yere aracınızı gösterin derim.

    İyi günler.

    • Sina diyor ki:
      12 Şubat 2012, 16:01

      Çok teşekkür ederim dediğiniz gibi başka bir servise götürdüm ve beyin sıfırladılar sonuç olarak hiç bir sorun kalmadı yardımlarınız için teşekkür ederim.

  • Sina diyor ki:
    10 Şubat 2012, 17:35

    Benim aracım 2009 model Fiat Albea Sole 27000 araba arabam çalışırken rolanti düşüp artıyor devir sati artık azalıyor araba çalışırken durdurduğumda sonra stop ediyor servise götürdim.Kelbek hava püskürtüyomuş dışarıya beyinde arışa varmış dediler. 1500 Tl masraf çıkarttılar acaba bunun başka bi çözümü varmıdır.Cevabınız için şimdiden Teşekkür edrim.

  • Otobil diyor ki:
    23 Ocak 2012, 00:34

    Hocam bildiğim kadarı ile bunun tamiri olur. Eğer isterseniz daha sonra servisinden tam olarak öğrenip size yazabilirim.

    İyi Akşamlar.

  • olcay diyor ki:
    22 Ocak 2012, 21:38

    slm kolay gelsın bende pejo 1.9 205 gti aracaım var benım aracdada gaz kelebeği potansiyometrisi bozuk bunu tamırı olabılırmı acaba bana yardımcı olabılrımısınız yada bulabılırmıyım bunuu aletıı

  • yavuz diyor ki:
    1 Ocak 2012, 18:32

    peugut 307 aracım var.aracımın gaz kelebeği ayarı devamlı bozuluyor, tekrar ayar yapıldığında düzeliyor, yapıldıktan 3 gün sonra tekrar ayarı bozuluyor, sizce nedendir?

    • Otobil diyor ki:
      3 Ocak 2012, 13:03

      Yavuz bey Akünüzü kontrol ettirebilirmisiniz. Aküdeki şarj yoğunluğu gaz kelebeği ayarlarında bir bozulma meydana getirebilir. Size tavsiyem AKü şarj yoğunluğu kontrolü yaptırmanız. Sonucunuda buraya yazarsanız bilgilenmiş oluruz.

      Teşekkürler.

  • muhamet nasih seven diyor ki:
    31 Temmuz 2011, 13:01

    ayrıca unuttum hocam yakıt tüketimi %30 fazla ş.içi 100km 13 lt / ş.dışı 100km 9 lt

  • muhamet nasih seven diyor ki:
    31 Temmuz 2011, 12:47

    merhaba hocam ,
    aracım seat toledo 2007 102 hp 1,6 motor, araç rölantide 800-2500 arası kendiliğinden düşüp kalkıyor.gaz kelebeğini 3 defa temizlettim adaptasyon yaptım.yine aynı.kalkışlarda hissedilir ağırlaşma var. ayrıca araç çekişten düşmüş hantallaşmış.klima açtığımda dahada hantallaşıyor.benzin’de de lpg’de de aynı.Vites geçişlerinde araçta sendeleme oluyor.gaz kelebeği aracı hantallaştırıp çekişten düşürürmü.araç uzun yolda ısındığında sanki baygınlaşıyor.birçok servise gösterdim PC ye bağlıyor. reset atıyor sorun yok diyor. aracımı çok severdim son 3 aydır soğudum. yardımcı olursanız sevinirim hocam teşekkürler

    • Otobil diyor ki:
      3 Ocak 2012, 13:10

      Muhammet Nasih Seven Bey;

      Benzinli motorlarda yakıtla hava karışım oranı yakıtın yanabilmesi ve motor performansı için önemli bir husustur. Bu bağlamda inceleyecek olursak;

      1-Acaba motor içerisine giren hava miktarında bir değişim varmı, örneğin emme manifoldu, blok bağlantı contasını bir kontrol edin. Bu bağlamda Fren ünitesinde bulunan Westinghouse kontrolü yaptırın acaba oradan motora extra bir hava alıyormu.

      2-Motor Gaz kelebek kutusuna baktırabilirsiniz. Gaz Kelebek kutusu adaptasyonu araca sağlanmışmı veya adaptosyonu yapılıyormu. Ayrıca gaz kelebek kutusu motorize bir kelebek kutusumu

      3-Katalitik konvertör arızası varmı katalitik konvertör tıkanmışmı onu bir kontrol ettirin.

      4-Kanister valfinin kontrolünü yaptırınız.

      Bu dört işlem sonucunu eğer ilgilenir ve kontrol ettirirseniz buradan bizle paylaşabilirseniz memnun oluruz.

      Kolay gelsin.

  • Otobil diyor ki:
    25 Temmuz 2011, 19:31

    İşte hocam dediğim gibi rölanti düzenleme olsun gaz kelebeği potansiyometrisi olsun arıza rölanti ile alakalıysa buralardadır. deneme yanılma yaparak denenebilir.

    Zamanla gaz kelebeği potansiyometrisi kirlenebilir onu özel temizleme sıvısı var tamirci ve servislerde bulunur. Onu temizleyince sorun düzelebiliyor.

    Gaz kelebeği dediği bu…

    Sorunun düzelmesi sevindirici kazasız belasız araç kullanmak dileği ile.

  • Otobil diyor ki:
    23 Temmuz 2011, 09:30

    Selam

    rölanti düzenleme vanası olabilir. Değiştirirseniz sorun düzelir. Bildiğiniz bir tamirciden muadili olan bir rölanti düzenleme vanası ile değiştirin bir deneyin sorun düzelebilir.

    • seyfettin diyor ki:
      25 Temmuz 2011, 18:44

      teşekkürler ama rolantide çalışırken sorun yok hatta tamircinin birinde gaz kelebeğini temizledik taktıktan sonra çalıştırdık gaz yemezken kelebek dönmüyordu içerde tekrar stop edip çalıştırınca düzeldi arızada gaz kelebeği kumandasıyla ilgili diyo ama tabi sizin bu konuda benden daha çok bilginiz var teşekkürederim.

  • seyfettin diyor ki:
    23 Temmuz 2011, 06:25

    Merhaba bir soru sormak istiyorum arabamda gaz yememe sorunu var iki yere gösterdim biri gaz kelebeği dedi diğeri beyinden dedi arabayı çaılıştırıyorum rolantide normal çalışıyor gaza basıyorum hiç bir tepki vermiyor stop ediyorum tekrar çalıştırıyorum sonra ara gaz yapıyorum gaz pedalı normale dönüyor ikinden biri bozuk olsa hiç gaz yemez ama böyle olunca acaba bir temassızlıkmı var diye düşünüyorum P0638 arızasını veriyor gaz kumandası bank 1 olması gereken alan dışındadır diye sizce problem nerede bir fikriniz varmı yardımcı olabilirmisiniz teşekkürler.

    • meco diyor ki:
      8 Ocak 2014, 10:05

      s.a

      hocam çok acil bi sorum olacak.
      aracımın motoru yatak vuruyodu yataktan tutun bujilere kadar komple motor sıfırlandı. aracı test ettiklerinde tekleme var düzeltip vericez dediler.
      sonra beyinde sıkıntı var beyinciye çektiler aracı beyinci arabanın beynini resmen yemiş ! Çıkma beyin bularak beyini getiren kişi aracın üstünde kodlayıp taktı aracı çalıştırdık motorcuya götürüp geri kalan hava filtrelerini takıp topladılar. aracın bizzat başında durdum teste kendim çıktım. araba ilk çalışma esnasında normal 2 dk geçmeden motor tekleyerek çalışıyor. yola çıktığımızdada aynı sıkıntıyı yapıyor. yüksek devir alçak devir farketmeksizin bu devam ediyor. ben aracın avans ayarından şüpheleniyorum sordum ustaya yok felan dedi. Teklemede yapılan işlemler bujiler yeniden değişti ateşleme endiksiyon aparatı buji kabloları değişti testi edildi. hiç birinde sıkıntı yok tekleme kesilemiyoru LÜTFEN ÇOK ACİL YARDIMCI OLUNNN..

Bu yazı hakkında birşeyler yazmak istermisiniz?

RSS üzerinden bu yazıya yapılan yorumları takip edin.

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir.

Aşağıdaki HTML etiketlerini ve özelliklerini kullanabilirsiniz:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>